1 ei is geen ei, 2 ei is een half ei, 3 ei is een paasei.

De Paaswedstrijd.

Trouwe bezoekers van de website van de Salamander zullen wel gedacht hebben, waar blijft hij nou. Heeft hij zich ziek gegeten in de paaseieren, gestikt in een stukje paas-stol of anderszins in ongerede geraakt. Wanhoopt ende dispereert niet trouwe lezers, ik ben weer boven water na een aantal heugelijke gebeurtenissen. Met de vorige wedstrijd nog in gedachten  liep ik op paaszondag weer naar de hotspot waar ik toen zo’n succes had geboekt. Het tij zat mee, er stond een mooie branding en de wind zat in de noord- westhoek. Voorwaar, alle ingrediënten waren aanwezig om het succes van 13 maart te herhalen, zo niet te verbeteren. Na een korte wandeling vond ik een mooie stek naast Hielke. Toen de spullen klaarstonden was het wachten op het beginsignaal. Klokslag negen uur vlogen onze lijnen richting Engeland en stonden wij verwachtingsvol klaar. Onder deze omstandigheden was succes toch immers verzekerd ? Alras bleken onze verwachtingen niet bewaarheid te worden. Wat ik ook probeerde, er gebeurde niets onder de waterspiegel. Telkenmale haalde ik binnen met mijn aas nog intact. Zou Bente dan toch de pieren met verminderde vangkracht die hij aan Hielke zou geven per ongeluk aan mij hebben verkocht. Een kort bezoekje aan Hielke leerde mij dat ook hij geen enkele onderwateractiviteit kon bespeuren. Willem Olbers die ons voor aanvang van de wedstrijd voorbij was gelopen kwam na enige tijd weer links van mij staan. Terwijl de tijd tergend langzaam verstreek sijpelde berichten door dat de vangsten erg slecht waren. Ik kan u verzekeren dat ik reikhalzend uitkeek naar het einde van deze wedstrijd. Met nog 5 minuten te gaan, ik was al aan het inpakken, kwam Willem mijn kant op slenteren. Had hij met de laatste haal toch nog een bot te pakken. In het clubhuis werd, na wat huishoudelijke mededelingen, de stand van zaken opgemaakt. Die was als volgt;  Op de eerste plaats Peter Mourits met 48 cm vis. Tweede werd Ben Prins met 46 cm vis. Op de derde plaats Arie Brakenhof met 35 cm vis. En de laatste met vis was Willem Olbers.
Na de prijzen te hebben overhandigd aan Peter, Ben en Arie kon ik nog drie gelukkigen verblijden met een tombola bon.
Wist u dat :
Dit echt wel de slechtste wedstrijd ooit was.

25 man slechts 1,60 meter vis hebben gevangen.

Dit  6,4 cm  de man is, dus eigenlijk 3,6 cm te kort om te mogen meten.

De paashaas voor iedereen een lekker eitje had meegenomen.

Zijn vrouw uren is bezig geweest met het schilderen van die eieren en daarvoor hartelijk bedankt wordt.

Arie Brakenhof zaterdagmiddag in het clubhuis nog door ondergetekende werd gewezen op het  wisselen van winter naar zomertijd.

Hij dat toch weer vergeten was maar dat hem dat geen paas windeieren heeft gelegd getuige zijn derde plaats.

21 man de nul hielden.

Ik er een eind aan ga breien.

Met vriendelijke groet ,                                                                                                                      Gert-Jan de Zeeuw.