De strijd is gestreden

Het was dus zaak om zeker vandaag geen steek te laten vallen.

{phocagallery view=category|categoryid=30|limitcount=1|displayname=1|float=right}In de stromende regen liep Co Molenaar nog te beweren dat die regen goed was voor het strand. Kon het stof eraf. Vissers om hem heen, dachten daar heel anders over en zagen die regen liever gaan dan komen. Frank Juffermans wist heel stellig te beweren dat klokslag negen uur de regen over zou zijn en dat om kwart over negen de zon kwam kijken. Zowel Frank als Co hadden gelijk. Om negen uur was het droog, om kwart over negen scheen de zon en ik heb nog even goed gekeken, maar er was ook geen stof meer te vinden. Wel een hoop zand….

Al vrij vlot in de wedstrijd pakten zowel Leon als Cor Juffermans een botje van zo rond de 23 cm. Dat beloofde wat voor de resterende uren viswedstrijd. Twee en een half uur later hadden ze nog steeds maar 1 vis, toch bleven ze hoop houden, omdat er om hen heen geen enkele vis de kant op kwam. Wat een desillusie als je dan het clubhuis in komt en daar hoort dat ze verderop wel goed hadden gevangen. Hielke Boomasma had er vier en die club van Welp had er ook weer een paar in de gelederen die hadden toegeslagen. Nico Mooij liep met een grijns rond die er volgens mij nu nog niet af is en Ben Prins kwam met samen geknepen billen het clubhuis in en wist tot een uur na de wedstrijd nog niet waar hij nou aan toe was. De glimlach van Nico was terecht, hij is Ben namelijk wel voorbij gegaan in het algemeen klassement. Ben moet dit jaar dus genoegen nemen met een derde plaats.

Willem Olbers altijd goed voor een eindsprint, kwam ver, maar niet ver genoeg. Dat ene visje van Cor Juffermans was genoeg om hem op de vierde plaats te houden en Willem moet dit jaar genoegen nemen met de vijfde plaats. Daarmee zijn alle winnaars genoemd. Tijd voor de huldiging dus. Dat gaan we doen op vrijdag 27 maart 2009 tijdens de jaarvergadering. De locatie is het clubgebouw op Wouterland en we beginnen om 20:00 uur. Een ieder die aanwezig kan en wil zijn is van harte welkom. De agenda staat online en is ook nog eens heel eenvoudig uit te printen.

Bewust zwijg ik nog even over de uitslag van het ploegenklassement. Komt omdat ik op het moment van dit schrijven nog geen officele uitslag binnen heb en dus ook niet weet wat of het klassement van vandaag voor invloed heeft op het algemeneen klassement voor de ploegen. Ga er vanuit dat die ruim voor de jaarvergadering ook online staat.

Rest mij nog om te zeggen dat de eerstvolgende wedstrijd, wat tevens de eerste wedstrijd voor het seizoen 2009 – 2010 is, op 29 maart 2009 wordt gevist. Aanvang is zoals te doen gebruikelijk om 09:00 uur en om 12:00 uur gaan we de balans op maken van alles wat er in die drie uurtjes is gevist. Met ingang van die wedstrijd gaan we ook het nieuwe puntensysteem hanteren. De details over deze puntentelling kan je terug vinden op de site. Voor nu: Bedankt dat jullie weer met zijn allen massaal zijn op komen dagen tijdens de wedstrijden en wij hebben nu al zin in het volgende seizoen. See you op de jaarvergadering.

De Wedstrijdcommissie,