Nog 1 kans en dan vakantie!

Een dertigtal mannen en vrouwen zocht dan ook in alle vroegte in een heel klein wereldje een mooie spot om te gaan vissen. Dat kleine wereldje kwam niet van een avondje stevig stappen, maar door een dikke mist die laag boven de zee hing. Voor sommige zal het door beide zijn gekomen, maar het merendeel was fris en fruitig. De wind was zwak en kwam uit het oosten. Gevolg is dan altijd een spiegelgladde zee met een te verwaarlozen branding. Wie daar uit een zeebaars weet te trekken, is van uitzonderlijke klasse want de ervaring heeft ons geleerd dat die er dan echt niet zitten. Nu ik dit verslag schrijf, weet ik dat ik gelijk heb. Er is er namelijk niet een gevangen. Wel een kleine grote pieterman en 2 makrelen. Dat is best wel uitzonderlijk voor het strand van Castricum. De meesten vingen echter bot, letterlijk en figuurlijk. Een grote groep vissers bleek ook nog eens letterlijk achter het net te vissen, wat natuurlijk nooit in je voordeel is. Bakkum Beachvolley was namelijk ook deze zondag gepland.

Diegene die wel vis hadden, waren natuurlijk na afloop zo blij als een kind en gaan met een voldaan gevoel de vakantie in. Laat ik beginnen met Jan Stroomer. Hij ving een bot en een makreel met een gezamelijke lengte van 51 cm. Jan durfde het aan om tijdens de wedstrijd over te stappen op een spinhengel, dobber en een klein stripje vis aan de haak. Dat bracht hem die makreel én de dagoverwinning. Hij had namelijk al een bot met de zeepier gevangen. Die andere makreel is door Arie Brakenhof gevangen aan een gewone strandpaternoster met een zeepier als aas. Waarschijnlijk is zijn zilver gekleurde haak het aas voor die makreel geweest. Nummer 2, Gerard Schermer, en nummer 3, Piet Ooms, hadden respectievelijk 50 cm en 48 cm aan vis. Kleine botjes met een geringe lengte, maar bij elkaar toch goed voor een mooie klassering in het dagklassement. Vanzelfsprekend scoor je dan ook goed in het overall klassement. Het resultaat kan jezelf bekijken als je even naar de competitiestand gaat.

Rest mij niets anders dan jullie allemaal een hele fijne [vis]vakantie toe te wensen en ik hoop dat ik jullie allemaal weer goed en gezond terug zie op 6 september. Want dan vissen we namelijk onze 1e wedstrijd na de vakantie. Vergeet niet om naar de clubbarbeque te gaan die op 29 augustus wordt gehouden. Ik ben er, ik hoop jullie ook.