Tussen de wind door

Wijting, kleine baars en bot is en was zonder veel moeite te vangen. Maar wat stond er een wind de afgelopen week. Zou al die vis er nog zitten?

Een vreselijk omstuimige week, veel wind, natte sneeuw, hagel en heel veel regen waren ons vooraf gegaan en dan is het altijd afwachten wat of een dergelijke week vooraf ons tijdens de wedstrijd brengen zal. Dat het snel kan gaan, weten we nu. De wijting weet ineens niet meer waar het strand van Castricum ligt, de zeebaars weet geeneens meer hoe een mooi zwin eruit ziet en de bot lag ook liever onder dan boven het zand. Kortom, we moesten weer schrapen om de visjes te vangen. Dat wat we vingen, was dan ook alleen bot.

Overigens niet eens zo onverdienstelijk. Jan Vonk ving evengoed nog zes, volgens mij zeven botten en pakte met een gezamelijke lengte van 175 cm de dagprijs. Marcel Gons had ook het goeie onderlijntje eraan hangen en kwam met 99 cm aan bot het clubgebouw binnen. Niet letterlijk, maar wel genoeg centimeters om de tweede plaats tijdens deze wedstrijd op te eisen. Paul Hollenberg, de vorige wedstrijd nog goed voor een dikke nul, pakte deze wedstrijd ineens weer vis en maakt daarmee het ereschavot compleet met 89 cm aan bot. Rest mij nog te vertellen dat het vrij nieuwe lid Hielke Boomsma met 62 cm de vierde plek op eiste en dat Erik van Duuren met 58 cm aan bot de laatste waardebon mee naar huis nam. Bij de jeugd waren Axel Bremer met 49 cm vis, Pavel Mutti met 45 cm vis en Michael Ooms met 20 cm aan vis de gelukkigen die er met een leuk geldprijsje vandoor gingen.

De volgende wedstrijd wordt gevist op 14 december 2008. Zoals gebruikelijk is dit onze traditionele Kerstwedstrijd. Voor de regelmatige vissers van zeevisvereniging De Salamander ligt er dan altijd een extraatje klaar en is er voor iedereen een drankje en hapje voor rekening van de vereniging. Vanzelfsprekend gaan we die dag ook nog voor de dagprijzen. Wil je dit spektakel ook eens meemaken, geef dan even via een belletje aan Cor Juffermans door dat je ook van de partij wilt zijn. Het telefoonnummer van Cor is 0251-656479.