Wedstrijdverslag 16 maart 2008

Ondanks die ene bui, waar maar geen eind aan leek te komen, stonden de favorieten klaar en wisten ze het allemaal. Mij pak je niet! Hoe anders was het resultaat. Bijna allemaal hadden ze aan het eind van de wedstrijd niet het resultaat waar ze op gehoopt hadden. Nog erger, ze hadden gewoon geen vis. Zou het de spanning geweest zijn of was het toch het weer?

{phocagallery view=category|categoryid=16|limitcount=1|displayname=1|float=right}Van Arie weet ik het. Die heeft voortijdig het strijdtoneel moeten verlaten omdat de onwijze spanning een dusdanige uitwerking op zijn lichaam had dat poepen de enige uitweg was. Kon alleen thuis, vanwege die ene regenbui. Leon zou de rest nog wel even een poepie laten ruiken maar moest aan het eind ook zijn Waterloo erkennen. Geen vis en gelijk uit de top vijf. Gelukkig geen Best of the Rest want dan zou broer Cor hem daar een heel jaar aan herinnnerd hebben.

Jan Vonk, ik had jullie gewaarschuwd, was tot op het bot gemotiveeerd en is er voor gegaan. En hoe, van plaats zeven naar plaats vier in het algemeen klassement. Ik heb hem zien vissen, het leek wel werk. Alleen al naar hem kijken, maakte mij moe. En dat op een zondag. Frank, vandaag voor het eerst ontspannen, wie kon hem wat doen, haalde ook weer zijn visjes binnen. Op het moment is hij een klasse te groot, maar zal hij dat volgend seizoen ook weer zijn? Als het aan mij ligt niet……

Ben Prins, Nico Mooy, Paul Hollenberg en Arie Brakenhof geen vis! Heeft dat gevolgen gehad? Ja zeker, maar voor het uiteindelijke resultaat zullen jullie toch echt naar de jaarvergadering moeten komen. We gaan de nummer een tot en met vijf in het zonnetje zetten en ze met een gepast applaus feliciteren.

Wie was er dan nummer een vandaag? Jan Stroomer! Hij was verbaasd dat er zo weinig vis was gevangen, hij ving toch echt lekker. De vis zat gewoon ver en we weten allemaal dat Jan erg ver kan gooien. Niet iedereen heeft die gave, maar ik heb wel vernomen dat Jan weer bereid is om wat werplessen te geven. Word vervolgd. Willem Olbers loopt al het hele seizoen achter de feiten aan en ineens staat hij vandaag te vissen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Tweede in het dagklassement, maar uiteindelijk Best of the Rest. Een goeie runner-up zullen we maar zeggen. Noem nog een keer zijn naam, maar Frank Juffermans was derde vandaag. Jan Vonk was vierde en Peter Zijp, weer hij, vijfde. Eentje die we volgend jaar in de gaten moeten houden.

Het zit erop. De competitie is gestreden en we kunnen ons gaan voorbereiden op weer een nieuw seizoen. Iedereen begint vanaf nul en kan alleen maar stijgen. Toch? Ik hoop dat jullie er volgend jaar weer allemaal zullen staan en zie nu al uit naar de eerste wedstrijd voor het seizoen 2008 – 2009. Die is op 6 april 2008. De locatie is zoals altijd het strand van Castricum en we beginnen om 09:00 uur.