Wedstrijdverslag 4 mei 2008

Zo slecht als de vorige keer kan nooit dus hoopvol wachtte ik het antwoord af. Een zeer teleurgestelde wedstrijdcommissaris zette mij in een keer weer keihard terug op aarde. Het was weer niks! Een dertigtal vrouwen en mannen is drie uur bezig geweest met allerlei “geheime” wapens om het resultaat van de vorige wedstrijd weer snel te doen vergeten. Maar helaas het mocht niet zo zijn. Welgeteld vijf schamele visjes hebben hooguit 1 of 2 minuutjes van de zon kunnen genieten, alvorens zij weer teruggezet zijn. Zoals gezegd, was ikzelf niet aanwezig, maar aan de gevangen lengtes denk ik dat het alleen maar bot geweest kan zijn. Misschien een of twee verdwaalde zeebaarsjes, maar dan moeten die wel heel klein geweest zijn. Kortom een droevige zeevisdag voor Zeehengelsportvereniging De Salamander. Een troost, het voorjaar en de zomer zijn nooit top voor de strandvissers op Castricum. Toch blijven we hopen op die ene uitzondering………..

Frans Glorie wist beslag te leggen op plaats 1 in het dagklassement met een vis van 20 cm. Sjaak Tessel, de laatste paar maanden vaak in het uitslagennieuws, moest genoegen nemen met een tweede plaats. Zijn vis was 19,5 cm. Arie Brakenhof, volgens mij heeft hij weer met haringpuff lopen lokken, ving een vis van 18 cm en pakte daarmee het laagste treetje op het ereschavot. Ronald Stam en Ben Prins maken het vijftal compleet met een vis van 15 en 11 cm. Daarmee zijn alle prijzen weer verdeeld, maar ook alle vissen vermeldt. Een triest resultaat, maar het zij zo.

De teams zijn ondertussen ook bekend en langzamerhand gaan zich verschuivingen voordoen. Team Griet met Frans en Sjaak in de gelederen deed vandaag goeie zaken en stijgt daardoor naar plaats 1 in het teamklassement. Team haring met Arie en Ronald moesten met iets minder genoegen nemen maar komen er wel aan. Ik weet het, één zwaluw geeft nog geen zomer, maar alle punten die je nu niet haalt, hoef je ook niet in te halen. Dus ook al was het vissen vandaag niet denderend, deze punten tellen wel mee.

De wedstrijdcommissie kan nog vermelden dat Jeroen van Hengelsport De Egmonden heeft toegezegd om voor het winnende team aan het eind van de competitie een leuke prijs beschikbaar te stellen. En dat drie keer! Immers ieder teamlid krijgt zo’n prijs. We weten zelf nog helemaal niet wat het is/wordt, maar Jeroen kennende, is het wel een prijs om voor te gaan. Wordt vervolgd.