Wedstrijdverslag 6 april 2008

Nou zet dat vlammen maar weer in de koelkast want het zat er gewoon niet in. Drie uur lang stonden we tot op het bot gemotiveerd te vissen en uiteindelijk waren er maar zeven leden die daadwerkelijk met een visje bij de meting wisten te komen. Waar het aan lag, jullie mogen het zeggen, ik weet het niet. Continue stroming voor de deur, een prachtige branding, helder water, schitterend weer met prachtige vergezichten en toch zo goed als geen enkele schub aan de haak. Zeevissen blijft mij verbazen.

{phocagallery view=category|categoryid=19|limitcount=1|displayname=1|float=right}Jan Stroomer had wel de juiste wapens. Via illustere kennissen was hij in het bezit gekomen van het zeer geheime Beetmagneet. Een lokaas, wat nu blijkt, dat deze dag super werkte. Een voerkorfje uit de witvisvisserij gevuld met watten en daar een kleine hoeveelheid Beetmagneet in gepenetreerd via een injectienaald bleek superieur te zijn en leverde Jan zijn vier vissen op en daarmee won hij overtuigend het dagklassement. Als je dit zo leest, zou je haast aan “doping” gaan denken.

Good Old Aad stond er ook weer. Meestal zit hij met zijn lange lijf een beetje “meutend” vooruit te kijken en moet je hem eigenlijk niet lastig vallen. Vandaag was zijn meest geliefde zoon er niet en gaat hij gewoon de honneurs van Paul waarnemen. Ongelofelijk. Twee vissen met een respectabele lengte van 42 cm brengen hem gelijk naar plaats twee in het algemeen klassement. Ben benieuwd of “die lange” dat ook kan volhouden. Meestal stort hij halverwege de competitie helemaal in en heeft hij de ene na de andere smoes om dat allemaal goed te praten. Maar voor nu, petje af Aad. Peter Zijp jarenlang de waterdrager van de gebroeders Juffermans, is ineens helemaal los. Voor zijn verjaardag kreeg hij van Leon een onderlijn en sindsdien vangt hij vis op vis. Leon wilde die onderlijn al terug kopen voor 25 euro. Niks niet te koop, ga zelf maar knopen, kreeg hij te horen. Wel goed voor de derde plaats vandaag die onderlijn en dus ook Peter.

Om af te sluiten, kan ik nog vertellen dat Willem Ooms, Gert-Jan Bremer, Jan Vonk en Sjaak Tessel ook een visje hadden. Niet groot, maar wel goed genoeg om nu in de top tien van ons klassement te staan. Klasse mannen, doe zo voort. Dat gaan wij ook doen! Toch?