Zeeforel aan de kust!

{phocagallery view=category|categoryid=29|limitcount=1|displayname=1|float=right}Michael Ooms stond wat lummelig naar zijn hengel te kijken en het leek wel of hij beet had, maar echt overtuigd was hij niet. Toch maar even inhalen, en compleet verrast was hij toen er een lange zilveren schicht het strand op kwam. Van een afstandje leek het een grote zeebaars, maar een nadere inspectie leerde mij dat hij een heuse zeeforel had gevangen. 43 echte centimetters lang en in blakende gezondheid. En dat aan een bottenlijntje met een paar simpele zeepieren. Geheel volgens de regels is de vis gemeten, gefotografeerd en direct daarna weer terug gezet. Met een beetje mazzel zwemt hij of zij nu halverwege Denemarken en weet iemand hem daar te vangen. Die mag hem wel meenemen om thuis lekker op te eten. Gekke wereld hè, met al die kortzichtige regeltjes. Ga me er ook niet druk om maken.

Mocht je nou denken dat tijdens deze clubwedstrijd aan Castricum aan Zee de zee helemaal vergeven is/was van de zeeforel, dan moet ik je helaas teleurstellen. Het bleef bij deze ene zeeforel en drie bijna diepgevroren botjes. De botjes hadden de respectabele lengtes van 15 en 19 centimeter. Michael Ooms was dus met deze ene zeeforel van 43 cm ook nog eens de dagwinnaar. Arie Brakenhof wist een botje te landen van 19 cm en legde daarmee gelijk beslag op de tweede dagprijs. Hielke Boomsma, toch eentje die we in de gaten moeten houden, en Aad Hollenberg, oud, grijs, maar nog zo stoer als een jonge god, pakten allebei een botje van 15 cm. Niet groot, maar groot genoeg voor de derde plek op het ereschavot. En toen hield het op, geen schub meer dan diegene die gemeld zijn, is er gevangen. Wordt tijd dat die ouwe kouwe koning winter opdondert. Kunnen we weer vis vangen.

Met nog 1 wedstrijd te gaan, weten we nu al dat Jan Vonk niet meer in te halen is. Prettig idee voor hem, kan hij nog even naar de kapper om zijn hoofd te laten polijsten alvorens hij op 27 maart tijdens onze jaarvergadering in het zonnetje gezet wordt en hij de seizoenprijs in ontvangst kan nemen. Voor de plaatsen twee tot en met vijf zijn er nog veel gegadigden en hangt alles af van de laatste wedstrijd op 8 maart 2009. Neem van mij aan dat ik er in ieder geval alles aan zal doen om minimaal vierde te blijven, maar er niet voor zal terug deinzen om voor de tweede of derde plaats te gaan. De teamwinnaars zijn ook bekend. Het zal niemand verbazen dat het team waar Jan Vonk deel van uit maakt ook het winnende team is geworden. Willem Castricum en Cor Juffermans zijn dan ook wat blij met hun teamlid Jan Vonk. Voor wat betreft de plaatsen twee en drie is er nog van alles mogelijk. De wedstrijd van 8 maart zal het leren.

Zoals geschreven, vissen we op 8 maart 2009 onze laatste wedstrijd van het seizoen 2008 – 2009. De wedstrijd vangst zoals te doen gebruikelijk aan om 09:00 uur en om 12:00 gaan we de balans opmaken van al datgeen wat er in die drie uurtjes is gevangen. Na deze wedstrijd kan de eindstand opgemaakt worden en gaan we alle prijswinnaars op vrijdagavond 27 maart 2009 tijdens de jaarvergadering in het zonnetje zetten. Goed om te weten is dat op zondag 29 maart 2009 alweer de eerste wedstrijd wordt gevist voor het seizoen 2009 – 2010. Voor alle overige wedstrijddata voor dit nieuwe seizoen verwijs ik je naar het menu-item Wedstrijdcommissie en dan moet je Wedstrijddata 2009 kiezen. Ik hoop dat jullie er volgend seizoen weer allemaal bij zijn.