Botencommissie.

Hieronder vindt u alle belangrijke informatie over het boot vissen en de regels voor het gebruik van onze tractor.

Voor al onze vis wedstrijden vragen wij jaarlijks een APV vergunning van de Gemeente Castricum aan.

Dit gebeurd in de maand januari.
Tevens verzorgen wij dan voor al onze leden met eigen tractoren en Quads een vergunning Deze vergunning moet je bij je hebben als je op het strand rijd met je eigen tractor of Quad voor de viswedstrijden door de Salamander georganiseerd.

Let op zorg er voor dat je een verzekering hebt afgesloten.

de Salamander dekt geen schade die je veroorzaakt met je eigen voertuig.

Tevens mag je dan gebruik maken van de door de Salamander verstrekte Gemeentelijke SLAGBOOM pas.
In alle andere gevallen ( Zomer  en Winter )binnen de venster tijden moet U gebruik maken van onze club tractor met eigen slagboom pas , zit in zwarte koffertje stuurzijde.

Venstertijden zijn;1 april tot 1 november voor 10 uur en na 18 uur.
1 november tot  1 april de gehele dag met uitzondering van zon en feestdagen , dan geld weer voor 10 uur en na 18 uur.
Dus ook voor de enkele winter visser met boot ; club tractor gebruiken.Deze staat voor U klaar in ons club gebouw.
In de winter vissen ? neem even met ons contact op.
20

Op grond van artikel 5:44, van de APV, is het verboden, uit oogpunt van de veiligheid, te vissen met vaste vistuigen (het verbod geldt overigens niet voor het vissen met vaste vistuigen vanaf een boot door beroepsvissers, mits duidelijke markeerboeien worden gehanteerd en het vaste vistuig buiten de zone van 300 meter gemeten vanaf de laagwaterlijn blijft). Onder vaste vistuigen wordt verstaan (artikel 1:1, aanhef en onder q, van de APV: vaste tuigen of instrumenten om vis mee te vangen, waaronder in ieder geval begrepen visnetten, fuiken, warnetten, staande netten.

14(1)

Keuringseisen kleine bootbezitters

Keuringseisen kleine bootbezitters leden Zeehengelsportvereniging ‘ De Salamander’.

Leden van Zeehengelsportvereniging’ De Salamander’ die in de zomermaanden hun boot op de strandlocatie van onze club willen stallen moeten rekening houden met de volgende keuringseisen:

• 1. De boot moet van goede kwaliteit zijn. Denk hierbij aan polyester of rubber.
  • 2. De boot moet beschikken over minimaal 2 luchtkasten.
  • 3. De boot moet over goede bergruimten beschikken.
  • 4. De boot moet minimaal 4.20 m lang zijn.
  • 5. Er moeten 2 goede roeiriemen met bijbehorende dollen en/of een reservemotor van minimaal 4 pk op de boot aanwezig zijn.
  • 6. Aan de zijkanten van de boot moeten grijplijnen aanwezig zijn.
  • 7. Het anker op de boot moet van goede kwaliteit zijn en goed ankeren. Er moet minimaal 40 m ankerlijn aan boord zijn.
  • 8. De hoofdmotor van de boot moet minimaal 7,5 pk hebben.
  • 9. Op de boot moet een goed werkend vloeistof kompas aanwezig zijn.
  • 10. Op de boot moet een hoosvat van minimaal 3 liter aanwezig zijn.
  • 11. Op de boot moet een toeter aanwezig zijn die niet op perslucht en/of elektriciteit werkt.
  • 12. Op de boot moet een handspiegel aanwezig zijn om signalen te kunnen geven.
  • 13. Op de boot moet een scherp mes aanwezig zijn. Tip: maak vast aan een touwtje van + 50 cm.
  • 14. Voor iedere opvarende op de boot moet een reddingsvest en/of overlevingspak aanwezig zijn.
  • 15. Op de boot moet een lifelijn van + 10 m aanwezig zijn. Aan een van de uiteinden moet een kleine boei bevestigd zijn.
  • 16. Op de boot moet een radarreflector aanwezig zijn. Deze moet minimaal 1,5 m boven de boot uitsteken.
  • 17. Op de boot moet een zwarte ankerbal aanwezig zijn. Tijdens het ankeren moet deze het hoogste punt op de boot zijn. Bevestiging boven de radarreflector is een aanrader.
  • 18. Voor het varen, moet de hoofdtank vol met brandstof zitten en aan boord moet 10 liter reservebrandstof aanwezig zijn.
  • 19. Om signalen af te kunnen geven is een van de volgende attributen verplicht om aan boord te hebben. Seinpistool, vuurpijlen of handflairs.
  • 20. Tijdens het varen moet een fles vers drinkwater aan boord zijn.
  • 21. Op beide zijden van de boot moet een goed leesbaar CAS-nummer aanwezig zijn. Ditzelfde nummer moet ook op de trailer aanwezig zijn.
  • 22. Tijdens de stalling moet de boot goed zijn afgedekt met een goed stevig afdekzeil.
  • 23. Brandblusser van 2 kg./abc blusser verplicht.

Het bestuur en de botencommissie zijn niet aansprakelijk voor schade of diefstal van materialen c.q. uitrusting en lichamelijk letsel.

Een goed gekeurde boot krijgt van de wedstrijdcommissie een sticker waarmee wordt aangetoond dat aan alle bovenstaande keuringseisen is voldaan. Deze sticker moet goed zichtbaar op de boot worden aangebracht.

Aldus opgesteld d.d. 20 februari 2008.

De botencommissie namens het bestuur van Zeehengelsportvereniging De Salamander.

Gérard Welp 0622953556.  Hans Welp     0620950982.  Gérard Duin   0653302440.