de laatste zomeravondwedstrijd van 2020

De Laatste zomeravondwedstrijd van 2020

Na alle snikhete dagen en dito warme winden uit oostelijke richtingen mochten we nu gelukkig uitkijken naar iets koeler weer.

En een zuidwestelijke bries. Nou bries? Die bries bleek een flinke windkracht zeven te zijn, wat resulteerde in een woeste branding. Het water stond bij Bad-Noord zelfs onder de huisjes.

Maar niets hield onze vissers tegen om een hengel uit te gooien en te proberen om misschien wel een mooie zeebaars te vangen. Om precies half acht gingen de pieren en aanverwante artikelen richting Engeland.

In het begin was het een beetje rustig met aanbeten, en ook het ingooien viel niet mee met deze wind. En bij sommigen waaide het loodje zelfs met de dezelfde vaart weer terug.

Gelukkig zakte het water snel en konden velen een zandbank bereiken om wat verder in zee te werpen. Her en der werd er een botje of een baarsje gevangen, en Sjaak  ving zelfs nog een tongetje die zich vergreep aan een piertje.

Geen grote aantallen of joekels van vissen, maar ‘van de nul’ af zijn was al een prestatie op zich.

Bij sommigen lukte zélfs dat niet want die hadden het drukker met het vrouwelijk schoon door wie zij zich lieten afleiden ( Zie foto ). Na afloop van de wedstrijd was het gezellig nazitten bij El die langskwam met heerlijke versnaperingen. Wat restte was de prijsuitreiking, met deze avond een verassende winnaar!!

1.Frans Glorie met 183 cm

2.Sjaak Tessel met 142 cm

3.Hielke Boomsma met 97 cm

Dit was het weer voor 2020, en volgend jaar hoop ik jullie weer te zien aan ons mooie Castricumse strand. Rest mij nog te zeggen dat de eerstvolgende competitiewedstrijd wordt gevist op 6 september en deze begint om 8 uur.

Groet Hielke.