We hadden wind!

Wie niet! Man, man, man wat een wind. Afgelopen donderdagochtend gaf Windfinder windkracht acht aan met stoten tien. Dat was het moment dat ik besloot om op de site te zetten dat jullie de site in de gaten moesten houden omdat er een kans was dat de wedstrijd afgeblazen zou worden. Gelukkig veranderde de voorspelling en gingen we naar windkracht zes met stoten acht. Tja en dan gaan we vissen. Toch?

Stevig windje!

Zo ergens tussen half acht en acht uur zou het hoge tij zijn hoogste punt hebben bereikt en zou het water gaan zakken. Ok, zo rond een uur of acht stapte ik het strand op. Dat was niet veel strand, meer een strookje en het afgaande tij deed vreselijk zijn best om maar zo ver als mogelijk het strand op te klimmen. Ik moest mijn kar dan ook op een heuveltje zetten om de boel een beetje uit het water te houden. Arie kwam nog langs op zijn quad en vond het best wel een "mannenweertje, -zeetje". Sjaak tufte op zijn quad eerst naar links en daarna naar rechts. Daar op rechts vond hij zijn stek. De mannen Welp krabten zich ook achter de oren, maar gingen er toch voor.

Dat afgaande tij was dus niet echt een afgaand tij. De wind en ook sommige regen- en hagelbuien stuwden het water continue de kant op en het water waar ik de vis verwachtte bleef ver weg. Ik heb er gevist, maar het mocht niet baten. Geen vis. Niet een! Tijdens de tweede helft kwam iedereen vertellen wat zijn prestatie vandaag was. Niks, nada, nul op één na. Dat was Sjaak Tessel, die had een bot van 24 cm de kant op weten te trekken. Jullie zullen begrijpen, Sjaak is de dagkampioen en alle anderen die aanwezig waren, zijn tweede geworden. En die er niet waren, moesten genoegen nemen met de derde plek in het dagklassement. Kan jullie vertellen dat er veel onder jullie zijn die nog nooit zo goed gescoord hebben tijdens een wedstrijd.

Best wel barre omstandigheden

Blijft over de voorstellen die opgesomd zijn om wat veranderd te krijgen tijdens het wedstrijdvissen. Op 15 maart 2020 na de laatste wedstrijd kan hier over gestemd worden. Hieronder de voorstellen die zijn ingediend:

Voorstel 1: terug naar 1 strand, geen vakken meer.
Voorstel 2: terug naar de oude puntentelling, maximaal 19 punten.
Voorstel 3: iedereen mag zijn eigen vis meten.
Voorstel 4: de afbakening stille strand, bad noord vervalt.

Voorstel 5: terug naar het oude systeem.

Alleen aanwezige vissers hebben stemrecht. Wil je dat jouw stem meetelt, zorg dan dat je 15 maart aanwezig bent.