Bakkum Beach Angling

Pal naast al dat brullend geweld van de crossmotoren en quads stonden zo’n veertig mannen en vrouwen gewoon hun wedstrijdje te vissen. En er was geen vis die er wakker van lag.

{phocagallery view=category|categoryid=27|limitcount=1|displayname=1|float=right}Toch wel bijzonder. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, deden de vissen ook nu weer datgene wat ze altijd doen. En dat is “eten zoeken”. En hoe! Zeebaars en bot lieten zich echt van hun beste kant zien want de een na de andere vis kon geland worden. Nog bijzonderder, de meeste vis werd zelfs gevangen pal naast het wedstrijdparcours van de motorcrossers. De nummer een van deze wedstrijd stond echt tegen de afscheiding van het crossevenement aan te vissen en ving de ene zeebaars na de andere. De nummer twee van deze wedstrijd stond nog geen dertig meter van deze afscheiding af te vissen en pikte tussen al dat zeebaarsgeweld ook nog eens een paar mooie botten uit het water. En dan heb ik het niet over een paar toevallige visjes, nee dan heb ik het over meters vis.

Nico Mooy ving in de reguliere vistijd precies 343 cm aan vis en Jan Vonk deed dat nog eens dunnetjes na met 274 cm aan vis. Willem Olbers nam genoegen met 246 cm aan vis. Willem Castricum, op het momet helemaal “in the mood” pakte 204 cm en Ben Prins stond trots te verkondigen dat hij 197 cm aan vis wist te landen. Wat te denken van onze jeugd? Michael Ooms 122 cm, Axel Bremer 83 cm en onze buitenlandse gast én jeugdvisser Pavel Mutti 73 cm aan vis. Kortom, je moest bijna je best doen om geen vis te vangen. Is ook gelukt, maar wie dat waren, houden we lekker voor ons zelf.

Met dergelijke resultaten is de strijd in het overall-klassement helemaal losgebarsten en zitten we elkaar alweer scheef loerend aan te kijken. En dan te bedenken dat we over twee weken, om precies te zijn 2 november 2008, weer mogen. Er zijn nog zat wedstrijden om het verschil te maken, maar deze periode staat altijd garant van grote hoeveelheden vis en kan tegen de tijd dat de competitie is afgelopen net het verschil maken. Je moet er dus gewoon bij zijn.

Zoals gezegd, de volgende wedstrijd is 2 november en we beginnen zoals altijd om negen uur. Precies drie uur later wordt de balans opgemaakt van alles wat er in die drie uurtjes is gevangen. Wil je daar een keertje bij zijn, neem dan even contact op met de wedstrijdcommissie via het contactformulier van deze site. Misschien tot dan!