Veel blijde gezichten

Jan slaat aan en haalt gelijk al zijn eerste vis binnen, ik wacht nog op één tikje. Daar is ie! Ook ik sla aan, maar het is niks. Jan vist met kleine haakjes, ik met hele grote. Size 2.0. Ok, we gaan verder. Jan ziet weer tikjes, ik ook, weer slaan we aan, en weer heeft Jan vis, ik niet. Als Jan zo door gaat en ik ook, staat Jan straks op 100 meter vis en ik op nul. Ga wat ondernemen. Andere onderlijnen, wat moet die Willems hier…? Staat een beetje lullig naast mijn viskist met een vis. En ik dan? Wil je even opmeten?

Frans_Glorie_met_een_heel_klein_botje

Frans Glorie met een heel klein botje, maar wel superblij

Onderlijnenswitch was niet slecht. Binnen no-time heb ook ik twee visjes. Een bot en een zeebaarsje. Ik doe weer mee. Bij Jan is de machine gaan haperen en hij is blijven steken op die twee eerste visjes. Twee botten, wel 1 centimeter meer dan ik. Staat die Willems weer naast mijn kist. Moet hij nou weer? Sjezus, hij heeft weer vis. Nu twee botten. En hij had al twee zeebaarzen. Word gek van die vent. Bij grote evenementen doen leden van de organisatie toch altijd buiten mededinging mee? Geldt dat bij ons ook niet? Afijn, hij heeft al vier vissen en we moeten nog een half uur. Tijd genoeg om hem het leven nog aardig zuur te maken. Staat hij potverdorie weer naast mijn kist. Weer een bot! Mogen leden ook andere leden royeren?

Over andere vissers kan ik weinig berichten, we staan gewoon te ver uit elkaar vandaan. En mijn ogen worden ook wat minder. Soms bewust hoor! Het is twaalf uur en ik sta nog steeds op twee. Jan Vonk ook, dus heeft hij nog steeds 1 centimeter vis meer dan ik. Die Willems wil ik vergeten. Vervelende man! Onderweg naar mijn auto komt Willem Olbers nog even langs met de mededeling: “oh ik heb er vijf hoor”. 107 cm, wil jij het even doorgeven, want ik moet mijn dochter even ophalen. Mannen, ik heb de sterren van de hemel gevist in een omgeving die moest bulken van de vis en ik had er maar twee. Wat doe ik nou fout?

In het clubgebouw veel blijde gezichten. Dat betekent vis en iedereen rekent zich nu al rijk. Uiteindelijk blijkt dat er van de 31 deelnemers er 22 zijn die daadwerkelijk vis hebben gevangen. Daar ben ik er dus 1 van hè! Wel 1 centimeter minder dan Jan Vonk, maar goed dan kan ik nog altijd derde worden. Toch? Willem Olbers 107 centimeter vis, dan Jan en en dan ik. Echt niet…! Nico Mooij heeft 11 vissen gevangen. Mooie zeebaars en mooie botten. Die elf vissen zijn goed voor 285 echte centimeters aan vis en de eerste plaats in het dagklassement. Ok, ik dan vierde. Of…? Inderdaad er zit nog iemand tussen, Jan Stroomer heeft er zeven op zijn lijstje staan en die zijn samen goed voor 162 centimeter aan vis en de tweede plaats in het dagklassement. Door die Nico Mooij was ik al van het erepodium gevallen, maar door Jan sta ik nou gewoon helemaal voor Cor met de lange achternaam. Ga ik het afmaken, kom ik mijn broer Frank tegen met 154 centimeter aan vis. Derde vandaag. Tussen al zijn vissen, zat dus ook al een wijting. De prijsjes zijn verdeeld, maar wat denken jullie? Staat die Willems op plek vier met 121 centimeter aan vis en tussen hem en mij staan er nog veel meer. Voel me gewoon een knoeier, maar heb wel lekker gevist hoor. Ik kan niet anders dan mijn welgemeende complimenten uit te spreken over bovengenoemde vissers. Mannen klasse! Ook jij John…

Peter_Mourits_met_een_hele_mooie_zeebaars

Peter Mourits met een hele mooie zeebaars

Wat rest, is te vermelden dat we op 21 oktober weer mogen. Ik hoop dat jullie er net als ik weer net zo naar uit zien als ik. Heb er nou al zin in.

Vergeet overigens niet dat op 27 oktober de NFB, de Nederlandse Federatie Brandingwatersporten, een wedstrijd organiseert op ons strand. Wij zijn gastheer en onze vereniging kan nog wel wat vrijwilligers gebruiken. Willem Ooms bijvoorbeeld, zoekt nog controleurs en de tombolacommissie, Peter Mourits, is nog op zoek naar leuke prijsjes. Kortom, kan en wil je iets bijdragen aan deze wedstrijd, meld je even bij een van deze heren.