Wedstrijdverslag 27 april 2008

Namelijk geen één vis. Hij is leeg. Het kan niet anders, maar nu weten we het zeker. De Noordzee, en dan zeker het stuk voor het strand van Castricum, is leeggevist. Waar iedereen al bang voor was, is eindelijk waarheid geworden en wij hier in Castricum zijn daar als eerste de dupe van geworden. Iedereen heeft het over overbevissing, klimaatwijzigingen, de opwarming van de aarde en wat dat allemaal tot gevolg kan hebben. Nou wij weten het, de Noordzee is leeg. Geen bot, altijd aanwezig, geen zeebaars, vaak aanwezig, neen helemaal niks. Het was zelfs zo erg dat de krabben het ook lieten afweten. We hebben onze zeepieren weer netjes schoongemaakt en die gaan morgen terug naar de hengelsportwinkelier waar ze vandaan komen. Misschien dat ze elders in Nederland nog inzetbaar zijn. Hier heeft het geen zin meer. Jammer.

De auteur van dit verhaal was zelf net terug van een weekje vissen in Denemarken en heeft vanwege het zware takelwerk [geintje] aldaar deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. Derhalve kan ik niks vertellen over de omstandigheden, bijzonderheden die zich soms voordoen of een ander smeuig verhaal. Er zijn zelfs geen foto’s gemaakt. Via, via hoorde ik nog wel dat Sjaak Tessel een flinke zeebaars aan de hengel heeft gehad maar die raakte hij vlak bij de kant kwijt. We nemen het voor waar aan, maar gezien het resultaat van de andere vissers is zelfs die zeebaars twijfelachtig………….. Nee hoor, is een bevestigd bericht. Er zit dus nog wel vis. Ééntje, en die gaan we koesteren, want hij zwemt er nog.

Tijdens de nazit, konden we gelukkig nog wel een twaalftal leden verblijden met een paar leuke prijsjes die ons beschikbaar waren gesteld door Handy Fish Heiloo. Yvonne heeft mij nog gevraagd of jullie zo snel mogelijk willen doorgeven of je wel of niet komt naar de bbq. Effe mailen/bellen dus. De volgende wedstrijd is 4 mei 2008, foutje mijnerzijds, en ik hoop dat jullie weer in grote getalen zullen komen. De teams zijn bekend en de eerste tussenstand zal zo snel mogelijk op de site komen. Rest mij niets anders dan jullie nog een paar leuke vrije dagen toe te wensen.