Zinderende Zilte Zomeravondcompetietie

Maar op tijd hadden alle deelnemers een plekje gevonden. Wij kozen voor een visplek voor de botenclub. De zee was lekker onstuimig wat de kans op een zeebaars vergrote. Toch waren het de botten die zich als eerste melden dit samen met vele kleine krabbetjes die binnen 10 minuten je haken goed wegknipten. Dit betekende snel vissen en de eerste botten werden door Paul en Cor geland dit allemaal tegen de eerste bank aan.

Zelf begon ik pas na ruim een uur de eerste botjes binnen te draaien. Het leek erop dat de botten pas na hoogwater actief begonnen worden. Ondertussen had bijons ieder wel twee of meer vissen gemeten gemiddeld waren ze tussen de 20 en 25 cm. Ik ging even buurten bij vader Aad die zittend op zijn vaatje vertelde dat het hem vanavond niet ging lukken en ja hoor in een keer stond de hengel te klapperen in zijn standaard en na een snelle run lag er een mooie zeebaars van 47 cm aan de kant,mooie vis. Helaas was het geen school die voorbij trok dus het bleef bij deze.

In de noord wist Leon J. ook een zeebaars van 36 cm te haken wat ook min punten opleverde. Na 3 uur was iedereen weer klaar en bijna allemaal met 1 of meer vissen. O ja, 2 zonder vis maar we noemen geen namen. B.P en F.J volgende keer beter! Gelukkig wonnen zij met de loterij allebei samen met Paul een waardebon van Arie de Graaf uit spakenburg dus toch nog vis! Ik mocht uitdrukkelijk van Arie niet zeggen dat hij deze bonnen mede sponsort bij deze dus heb ik het niet gezegd.

Nog even de uitslag ;

1. Hielke Boonsma 119cm. Wie gaat hem stoppen? Overdag en avonds nog niet te stoppen!
  2. Ronald Stam 112 cm.
  3. gedeeld Hans Welp en
  4. Sjaak Tessel 104 cm. Allemaal een waardebon van Riks Hengelsport, dank weer voor de mede sponsoring.
  5. Arie Brakenhoff 82 cm.
  6. Leon Juffermans 71 cm. punt minder door zeebaars
  7. Jan Stroomer 72 cm.
  8. Dhr.Boonstra 71 cm.
  9. Paul Hollenberg 68 cm.
  10. John Willems 68 cm.
  11. Kees jan Castricum 66cm.
  12. Nico Mooy 64 cm.
  13. Aad Hollenberg 47cm. punt mindering door zeebaars
  14. Cor Juffermans 58 cm.
  15. Hans Hollenberg 26 cm
  16. Frank Juffermans 0 cm.
  17. Ben Prins 0 cm.
  18.  (de rest die de volgende keer meedoet)

Volgende wedstrijd vrijdag 7 juni we vissen met afgaand water aanvang 20.30 uur. Prijs uitreiking is voortaan altijd in de club dus niet op strand. Dit om verwarring te voorkomen, Sorry Hielke, gelukkig was het mooi wandel weer! Allemaal tot dan en eerst natuurlijk weer een zondag wedstrijd.

Groet Ronald