De zomer voorbij.

Op de stek waar ik heen gebracht ben door onze chauffeur Hans Welp ziet het er veelbelovend uit. Mooie bank, diep water voor de deur en het is gestopt met regenen. Gerard Welp en Hans Holleberg zijn op vakantie en alleen Kees-jan Castricum duft de reis met ons aan. Exact op 8.00 uur vliegen de onderlijnen richting windmolen park, zeg maar net voor de eerste bank want de stroming is er zo sterk dat ik niet dieper durf dan mijn knieen. Eerst maar met 1 hengel proberen, het bleef ook bij 1 hengel want 150 gram lood lijkt wel te drijven. Alles weer op de kant. Zwaarder lood er aan en weer door. Na een kwartiertje haal ik op om te kijken, nee natuurlijk zit er niks aan, of mijn pieren er nog op zitten. Hij kan er zo weer in want de pieren zien er nu frisser uit dan in de krant.

Je hebt mooie paarden, met trekker en chauffeur en je hebt werk paarden, die vangen vis! Vandaag waren dat er zoals gezegd 10. Het beste vandaag was Jan Stroomer, je hoort of ziet hem niet maar wel de eerste plek. Gefeliciteerd! Om een kleine opsomming te maken;

1. Jan Stroomer met 90 cm.
  2. Nico Mooij met 53 cm
  3. Willem Olbers en Sjaak Tessel met beide 50 cm.

Het is de bedoeling om de hele competitie weer op de site te zetten maar dan moet ik eerst deel 3 van de teleac cursus “website beheer voor dummy’s” hebben afgerond. De volgende wedstrijd is op 1 september, tot die tijd zijn is er nog 1 zinderende zilte zomeravondwedstrijd op 19 juli. Iedereen een hele fijne vakantie en voor mij tot 1 september. Wie weet dan met beter weer of is de zomer dan alweer voorbij?

Mark Zomerdijk