Veelbelovende start 2e helft viscompetitie

Gevolg is een heldere zee en kans op mooie zeebaars. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen.

{phocagallery view=category|categoryid=37|limitcount=1|displayname=1|float=right}Een eerste blik over het strand en de zee leverde voor wat betreft de branding en de helderheid van het water tevreden gezichten op. Echter de storm vooraf aan de wedstrijd was toch iets te hevig geweest. Het hele strand lag namelijk vol met losgeslagen waterplanten. Wat op de kant ligt, drijft over het algemeen ook in het water en dat klopte deze keer helemaal. Als je niet binnen vijf à tien minuten, na je ingooi, een vis wist te haken, was je kansloos omdat je hele onderlijn vol zat met “apenhaar”. Het was dus zwaar en lastig vissen, maar toch waren er na afloop over het algemeen tevreden gezichten. Er was zeebaars en bot gevangen. De bot zat qua lengte allemaal zo rond de 22 à 23 centimeter en de gevangen zeebaars was zo rond de 35 centimeter groot. Op één uitschieter na, Jan Stroomer wist namelijk een zeebaars te landen van 58 centimeter. Op dit moment is dat de grootste zeebaars die ooit tijdens een strandviswedstrijd van zeevisvereniging de Salamander is gevangen. Deze vis zou dus zomaar aan het eind van het seizoen wel eens een leuk cadeaubonnetje kunnen opleveren in de competitie grootste rondvis.

Jan Vonk had helemaal een lekker laatst uurtje. Vis na vis kwam binnen en aan het eind van de wedstrijd stond de teller voor hem dan ook op 151 cm aan vis. Volgens Willem Olbers had Erik van Duuren het hartstikke druk met allemaal vrouwen die om hem heen stonden. Wat Willem over het hoofd zag, was de vis die Erik binnen wist te slepen. 98 cm vis, goed voor de tweede plaats in het dagklassement. Hielke Boomsma, weer hij!, sloot het ereschavot af met 74 cm aan vis. Zo komen we nooit van die mansheid van Hengelsport de Egmonden af. Ik heb horen fluisteren dat hij er overigens volgende keer niet bij is, zou ik dan wel een kansje maken? Ik ga mijn best doen. Nog even voor de statistieken, maar Peter Zijp was vierde met 2 schitterende zeebaarzen die 70 cm op de meetlat brachten en Hans Welp, pikt volgens mij de vissen van Gerard, pakte de vijfde plek met 65 cm aan vis. Ik ga ze niet allemaal noemen, maar de rest had over het algemeen 1 of 2 visjes. Blijven over die niks hadden. Wel leuk is te vermelden dat twee nieuwe leden zich afgelopen zondag aanmelden en gelijk mee deden met de wedstrijd. Remco stond nog met lege handen, maar Martijn pakte gelijk zijn eerste zeebaars van 38 cm. Welkom bij de club jongens.

Al die vis moet voor veranderingen zorgen in het algemeen klassement. Ik verraad niks, maar ga er maar vanuit dat er weer aardig gewisseld is. Kijk zelf waar je staat en zie je een “vergissing”, mail me dan gewoon even. Maak ik het in orde. Rest mij jullie nog te vertellen dat de volgende wedstrijd zondag 27 september is. Ik hoop dat jullie er dan weer allemaal zijn. Jij ook Hielke, hoor…….. Echt waar.