Wedstrijdverslag 17 februari 2008

{phocagallery view=category|categoryid=9|limitcount=1|displayname=1|float=right}Frank Juffermans staat het hele jaar al als een “Eric Goossens” te vissen en was om die reden dit jaar gewoon een klasse apart. Zo goed als iedere wedstrijd wist hij zijn visjes te vangen en negen van de tien keer stond hij ook nog eens op het ereschavot als het om de prijzen ging. Met zoveel goede resultaten kan het gewoon niet anders dan dat hij dit jaar als overall winnaar de competitie gaat afsluiten. Na het resultaat van vandaag, weer vis, is zijn positie als nummer een veilig gesteld en kan hij met een gerust hart de laatste wedstrijd in gaan. Zelfs als hij dan zonder aas zou gaan vissen, lukt het niemand meer om hem van die eerste plaats af te krijgen.

Maar voor de nummers twee tot en met vijf staat er nog helemaal niets vast. Ben Prins jarenlang “best of the rest” staat dan wel op de tweede plaats maar het is nog helemaal niet zeker dat hij die plaats weet te handhaven. Zeker niet na zijn resultaat van deze zondag. Hij had niets gevangen en moet zeker de laatste wedstrijd vol aan de bak om niet weer “best of the rest” te worden. Nico Mooy de stille pitbull in deze competitie geeft het zeker niet op, ook al moest hij het deze wedstrijd ook zonder vis stellen. Arie Brakenhof heeft maar een doel, eindigen boven Cor Juffermans! Dat zal hem vast wel lukken en waarschijnlijk brengt zijn doel hem nog verder dan hij eigenlijk had gehoopt. Vandaag had hij weer vis en misschien levert die vis hem een plaatsje bij de eerste vijf op. Paul Hollenberg heeft in zijn hele viscarriere nog nooit zo hoog gestaan als deze competitie, maar ook hij moet de laatste wedstrijd nog vol aan de bak om niet buiten de prijzen te vallen. Van Jan Vonk, nu nog zesde, weten we dat hij nooit opgeeft en dat hij waarschijnlijk de laatste wedstrijd zeker zijn best zal doen om overtuigend te vlammen.

Verlies overigens niet Leon Juffermans uit het oog. Zwetend zwoegde hij vandaag over het strand omdat de tractor niet wilde starten, maar al die inspanningen waren niet zwaar genoeg om hem totaal uit te schakelen. Neen, hij haalde weer zijn visjes eruit en wist daardoor beslag te leggen op de zesde plaats in het dagklassement. Hij stijgt daardoor weer een stukje in het algemeen klassement. Ook zijn doel was het om in ieder geval dit seizoen boven Cor Juffermans te eindigen. Wat zo’n doel al niet teweeg brengt. Die arme Cor stond weer met lege handen en ziet zijn concurenten alleen maar verder van hem uit lopen. Nico Weel, een tijdje afwezig geweest, stond lekker te vissen en haalde twee prachtige botten het water uit. De schrijver van dit artikel kan zich niet heugen wanneer Nico eerder in de prijzen is gevallen maar hij gunt Nico wel zijn tweede plek in het dagklassement.

Sjaak Tessel is meestal in het begin van het seizoen vreselijk gebeten op goede resultaten. Ergens in het midden van de competitie laat hij het dan een beetje liggen, het lijkt AZ wel, om dan aan het eind van het seizoen ineens er weer te zijn. Zo ook vandaag, met drie vissen wat hij winnaar van het dagklassement en stijgt hij ook weer een beetje in het overall klassement. Kan ook niet anders als je broer Nico heet! Peter Zijp is weer een verhaal apart. Altijd staat hij tussen de Juffermansen in te vissen en meestal weet hij als enige de nul te houden voor wat betreft visvangsten. Vandaag waren er tekort Juffermansen om er tussen te vissen en wordt hij zomaar derde in het dagklassement. Om kwart over negen, precies de wedstrijd was nog maar een kwartier bezig, had hij al zijn eerste vis. Een mooie zeebaars. Vanaf dat moment kreeg hij een glimlach op zijn gezicht en die hebben wij er nu nog niet af weten te krijgen.

Kortom de strijd voor de plaatsen twee tot en met vijf ligt nog volop open en ik weet zeker dat op 16 maart 2008 een tiental vissers tot op het bot gemotiveerd op het strand zullen staan. Loerend naar links en rechts om elkaar niet uit het oog te verliezen en vreselijk hun best doende om een visje te vangen. Spannend hè?

De volgende wedstrijd is dus zondag 16 maart 2008. Tijd van aanvang is 09:00 uur en om 12:00 uur gaan we deze competitie afsluiten. Alles is dan bekend en op 28 maart 2008 zullen we al die toppers in het zonnetje zetten tijdens de jaarvergadering van Zeehengelsportvereniging De Salamander. Ik ben er, jullie ook?