Wedstrijdverslag 29 juni 2008

We hadden dus ruimte genoeg om een lekker groot stuk strand af te vissen. Zelfs de stevige vloedstroom deed een duit in het zakje door ervoor te zorgen dat de windsurfers het te link vonden om het water in te gaan. Kortom de omstandigheden waren ideaal en het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Een paar wedstrijdvissers hadden de woensdagavond nog gevist en die wisten te melden dat er toen bot en zeebaars was gevangen. Dat moest vandaag dus ook kunnen……….

{phocagallery view=category|categoryid=22|limitcount=1|displayname=1|float=right}Na een kwartiertje vissen, kwamen de eerste berichten al binnen dat er zo her en der inderdaad bot en zeebaars gevangen werd. Flinke zeebaars zelfs. Exemplaren van 40 cm plus! De botjes waren over het algemeen klein, erg klein zelfs. Uitzonderingen zijn er altijd, want er werd ook een bot door Ben Prins gevangen van 32 cm. Op dit moment in de competitie de grootste bot. Met zoveel visgeweld is het zaak om bij te blijven en zorgen dat ook jij je visje vangt en het liefst meer dan je buurman. Dat dat niet iedereen lukt, is inherent aan wedstrijdvissen. Je zal altijd iemand hebben die net een centimetertje meer vangt en er zijn er ook die helemaal niets vangen. Misschien stonden die laatsten op de verkeerde plek of gebruikten ze de verkeerde onderlijnen. Wie het weet, mag het zeggen.

Na drie uur kon de balans opgemaakt worden van alles wat deze dag aan vis gevangen was en bleek Cor Juffermans met 85 cm aan vis de nummer een in het dagklassement. Tot vijf voor twaalf stond Ben Prins met 2 grote vissen, een zeebaars van 45 cm en die eerder genoemde bot van 32 cm, fier bovenaan. Echter de zeebaars van 40 cm die Cor nog wist te landen, was groot genoeg om hem vandaag de winnaar te maken. Ben moest het vandaag dus doen met een tweede plaats. Frank Juffermans maakte het ereschavot compleet met 63 cm aan vis. Voor de statistieken kan ik nog vermelden dat Jan Vonk vierde was, Peter Zijp vijfde, Kees Zonneveld zesde en Willem Olbers zevende. De overige deelnemers met vis kregen 8 punten en diegene die geen vis wisten te landen, moesten het doen met 9 punten.

Dat dit concequenties heeft voor het algemeen klassement mag geen verrassing zijn. Kijk dus gauw onder het menu-item Wedstrijdcommissie/Competitiestand om te zien waar je terecht bent gekomen na deze wedstrijd.

Rest mij nog te vermelden dat op 9 augustus de barbeque staat gepland en dat deze wordt gehouden in het clubgebouw. Een en ander heeft te maken met het ontbreken van stroom in het clubgebouw op het strand. 16 augustus wordt het dak van het clubgebouw op Wouterland geplakt. Mocht het vanwege het weer niet door kunnen gaan dan is 23 augustus de uitwijkdatum. Vrijwilligers zijn altijd welkom en kunnen zich melden bij Willem Ooms. Weet je zijn telefoonnummer niet, gebruik dan het contactformulier hier op de site. De eerstvolgende wedstrijd is op 31 augustus. Ik hoop dat jullie dan allemaal hebben genoten van een welverdiende vakantie en klaar zijn om er een fantastische wedstrijd van te maken.