Wedstrijdverslag 8 juni 2008

Feit is wel dat als de kleine bootjesvissers erop uit kunnen, het meestal oostenwind is en dan nog van een laag beaufort ook. Windkracht 2 à 3 is helemaal super. Met die oostenwind, weinig tot geen wind en ook nog eens schitterend mooi weer is niets mis mee. Die omstandigheden hebben we de laatste tijd aan een stuk door. Je zal dan ook niemand horen klagen. Of wel? Wij, zeevisvereniging De Salamander, stonden zondag weer met een man/vrouw of dertig paraat om er een leuke viswedstrijd van te maken op het strand van Castricum. De voortekenen, een spiegelgladde zee, pierenbaden gevuld met een smerige stinkende zwarte drab en wederom een schitterend mooie zonnige dag, beloofden niet veel goeds.

Ik kan er een verschrikkelijk lang en nietszeggend verhaal van maken, maar dat verandert niets aan het resultaat. En dat resultaat was weer niet om over naar huis te schrijven. Zeggen en schrijven zijn er precies twee vissen gevangen. Een zeebaars van 34 cm en een schar van 18 cm. Bijzonder is wel dat die zeebaars is gevangen door Liesbeth Welp en daarmee zette ze de gevestigde orde wel weer even netjes op hun plaats. En haarzelf een flink eind omhoog in de algemene rangschikking. Nico Mooij, die het ver tot heel ver gooien uitstekend beheerst, wist uiteindelijk met een van die verre worpen nog een schar te pakken. Is al bijzonder dat die aan kant zit en er geen bot te vangen valt. Naast dat Liesbeth en Nico individueel goeie zaken doen, scoren de teams schar en wijting ook.

Rest mij niets anders dan nog te vermelden dat op 29 juni de laatste wedstrijd voor de zomerstop wordt gevist en dat iedereen die dag weer van harte welkom is op het strand van Castricum. We starten om 09:00 uur en drie uur later, om precies te zijn 12:00 uur, gaan we de balans opmaken van alles wat of er in die drie uur gevangen is. Mocht u als bezoeker van deze site een keertje zin hebben om mee te vissen met zo’n wedstrijd, neemt u dan even contact op met de wedstrijdleiding. Dat kan met de contactformulieren op deze site.